• baner podstawowy
  • elektryk
  • energetyk
  • sukces
  • chlodnictwo
  • technika
  • dzwigowy
  • branzowa

Dni Zielonej Energii

1 

        W ramach projektu Energy@school w dniach 15-17 listopada w naszej szkole odbyły się „Dni Zielonej Energii”. Była to kampania szkolna poświęcona odnawialnym źródłom energii (OZE), promująca jednocześnie poszanowanie energii w codziennym życiu. W ramach akcji strażnicy energii udekorowali szkolny korytarz plakatami i sloganami, oraz umieścili  hasła nakłaniające do wyłączania niepotrzebnego oświetlenia w salach lekcyjnych i oszczędzania wody w łazienkach. Następnie uczniowie zaangażowani w projekt odwiedzili klasy technikum w celu przedstawienia prezentacji multimedialnej oraz krótkiego materiału video nt. OZE.  Klasy gimnazjalne zapoznały się z prezentacją na lekcjach geografii. W piątek klasy technikum wzięły udział w seansie filmowym, podczas którego zaprezentowano film pt. „Punkt krytyczny”.

Dziękujemy Pani Chojnackiej za aktywne wsparcie naszej kampanii.

Dziękujemy również wszystkim klasom za ciepłe przyjęcie oraz okazane zainteresowanie.

organizatorzy:  A.Rutz, J.Słowiow

 

dnienergii01 dnienergii02 dnienergii03 
dnienergii04 dnienergii05 dnienergii06

Tommas' visit

Dnia 03 listopada mieliśmy przyjemność gościć w naszej szkole Pana Tommaso Castaldo, włoskiego wolontariusza zaangażowanego w projekt Energy@school który przeprowadził warsztaty dla szkolnych Strażników Energii związane z tematyką czystej energii i zrównoważonego rozwoju.  Nasi uczniowie opowiedzieli gościowi o naszej szkole oraz zaprezentowali mu jedną ze szkolnych pracowni.  Wydarzenie to dało też uczestnikom możliwość wykazania się umiejętnością komunikowania się w języku angielskim.  

tommasvisit01 tommasvisit02 
tommasvisit03 tommasvisit04
tommasvisit05

Dni Energii na Starym Rynku

2 czerwca uczniowie Technikum Elektryczno-Energetycznego wraz z opiekunami  wzięli udział w Dniach Energii na Starym Rynku.  Wydarzenie odbyło się pod hasłem „Przesiądź się na czystą energię” promującym wykorzystywanie ekologicznych technologii w transporcie.

Uczniowie klasy 2 Tb zdobyli nagrodę za skonstruowanie  „łazika elektrycznego” zasilanego  energią słoneczną. Pracę wykonali pod opieką pana Andrzeja Rutza.

1a

 

2

Projekt Energy@School

 1

Zespół Szkół Nr 12 uczestniczy w międzynarodowym projekcie  „Energia w szkole”, którego celem jest stworzenie szkół inteligentnych (smart schools),świadomie i efektywnie zarządzających energią.  Wśród uczniów naszego technikum wybrano  Młodszych Strażników Energii, którzy będą brali udział w monitorowaniu systemów zarządzania energią.

dnienergi

Oto Młodsi Strażnicy Energii ZS nr 12

Ważnym celem projektu jest również przeprowadzenie kampanii uświadamiającej konieczność oszczędzania energii oraz znaczenie odnawialnych źródeł energii .

Polub nas na FB   https://www.facebook.com/EnergyatSchool/?fref=ts

Przypominamy, że nasza szkoła planuje budowę Laboratorium Czystej Energii, wykorzystującego odnawialne źródła energii.

Bądźmy eko-świadomi!

WSPOMNIENIA Z PRAKTYK W NIEMCZECH

gora

WSPOMNIENIA Z PRAKTYK W NIEMCZECH
GRUPA 2
Niedziela, 15 czerwca 2014, godzina 5:50. Ten dzień w końcu nadszedł. Dwunastu wybrańców z klasy 3Ta i trzech z 2Ta czeka pod szkołą wraz z naszym opiekunem, p. Anitą Jagodzińską na autokar do Niemec, gdzie mamy odbywać 3-tygodniowe praktyki. Po kilkugodzinnej podróży dotarliśmy
do miejscowości Schkeuditz, gdzie mieliśmy spędzić następne 20 dni. Najpierw zbiórka i omówienie zasad panujących przy Gut Whlitz Straße. Już w pierwszym dniu po kolacji udaliśmy się na boisko
do siatkówki plażowej, gdzie spędziliśmy kilka aktywnych godzin. Z resztą jak codziennie przez trzy tygodnie pobytu. W poniedziałek wyruszyliśmy po raz pierwszy do Lipska, gdzie zobaczyliśmy zabytki i poznaliśmy historię miasta. Już w ten sam dzień p. Anita wykazała się ogromnym zaufaniem
do naszej grupy, ponieważ pozwoliła nam samodzielnie spędzić kilka godzin w stolicy Saksonii (oczywiście po uprzednim przypomnieniu nam, jak zapytać o drogę w języku niemieckim). Od wtorku zaczęliśmy zajęcia na Hochschule für Technik, Wirtschaft und Kultur, w skrócie HTWK.
W pierwszym tygodniu głównie poznawaliśmy kolejne elementy elektryczne, takie jak dioda prostownicza, kondensator i rezystor, uczyliśmy się sposobu ich działania, a następnie, w kolejnej pracowni lutowaliśmy układy elektroniczne na podstawie tego, czego nauczono nas wcześniej. W wolnym czasie, między praktykami a obiadem większość grupy spędzała w Lipsku i mimo naszej dość dostatecznej umiejętności mówienia w języku niemieckim, wszyscy dali sobie świetnie radę. Natomiast po obiedzie, część z nas szła standardowo grać w siatkówkę, a część do przyośrodkowego klubu, gdzie można było potańczyć, oglądać filmy, rozegrać partię w bilard, bądź też mecz w Fife na Xboxie.
            W drugim i trzecim tygodniu na Uniwersytecie przejęła nas inna grupa wykładowców, studentów HTWK. Na zajęciach z nimi poznawaliśmy bramki logiczne, a następnie wykonywaliśmy coraz to trudniejsze zadania z programowania sterowników PLC. Mimo z pozoru dość trudnych zadań, pracownicy i uczniowie HTWK wytłumaczyli nam wszystko w języku angielskim na tyle, że nie
było większych problemów z wykonaniem zleconych nam programów.
W weekendy jeździliśmy zwiedzać okoliczne miasta, jak np. Berlin, Drezno, czy Halle,
gdzie spędziliśmy bardzo udane chwile.  Wbrew stereotypom, Niemcy to bardzo przyjazny i miły naród. Z mojej rozmowy z pewnym niemieckim studentem wynikło nawet, że lubią oni przyjeżdżać do Polski, nasze miasta, takie jak Kraków, czy Warszawa robią na nich ogromne wrażenie, podobnie polskie kobiety. Polska to dla nich również kraj, gdzie można się dokształcać, a w wolnym czasie spędzić miło czas w różnego rodzaju klubach i pubach.
            Podsumowując, ja ze swojej strony, nie oddałbym ani minuty spędzonej u naszych zachodnich sąsiadów. Mnóstwo się nauczyliśmy, spędziliśmy świetnie czas wolny i poznaliśmy masę wspaniałych ludzi z różnych zakątków Polski i Europy. Polecam więc wszystkim jak najlepiej się uczyć i przy najbliższej okazji starać się o udział w tychże praktykach z całych sił, bo warto!

Krzysztof Pigoń, 4Ta

 

 

 

 dol

 

Od ucznia do fachowca – europejska droga do kariery

„Od ucznia do fachowca – europejska droga do kariery”
(nr umowy  ESF01-2013-1-PL1-LEO01- 37032)

Projekt zakłada wysłanie trzech 15-osobowych grup uczniów Technikum Elektryczno-Energetycznego z Zespołu Szkół nr 12 w Bydgoszczy na 3-tygodniowe praktyki zawodowe organizowane przez firmę Vitalis GmbH - instytucję goszczącą.

Przewiduje się trzy terminy praktyk zawodowych:

- dla grupy 1 - 02.02.2014 - 23.02.2014,
- dla grupy 2 - 15.06.2014 - 06.07.2014,
- dla grupy 3 - 23.08.2014 - 14.09.2014.

Praktyki będą odbywały się w warsztatach przygotowanych na miejscu pobytu w Schkeuditz, Gut-Wehlitz koło Lipska. Głównym celem praktyk zagranicznych jest stworzenie uczniom możliwości podniesienia kwalifikacji zawodowych z zakresu nowoczesnych instalacji elektrycznych, w skład których wchodzą systemy automatyki zwiększające ich funkcjonalność. Uczestnicy projektu przyswoją wiedzę na temat: zastosowania sterowników w automatyce inteligentnych domów, posługiwania się nowoczesnym sprzętem, zapoznania się ze strukturą i organizacją pracy firm i zakładów branży elektrycznej wykorzystujących automatykę w swojej działalności, bezpieczeństwa i higieny pracy, zapoznania się z systemem nauki zawodu kraju goszczącego, podniesienia kompetencji językowych z języka angielskiego i niemieckiego. Nabyte przez uczestników nowe kwalifikacje zostaną potwierdzone odpowiednimi certyfikatami. Podczas wyjazdu beneficjenci będą mieli szansę spotkać się i nawiązać kontakty z młodzieżą z różnych krajów Unii Europejskiej, np. Hiszpanii, Rumunii, Bułgarii czy Grecji, a przede wszystkim z miejscową młodzieżą niemiecką. Zagraniczna praktyka uczniów Technikum Elektryczno-Energetycznego z Bydgoszczy odpowiada potrzebom rozwoju kwalifikacji zawodowych i językowych uczniów, promuje szkołę i motywuje uczniów do nauki zawodu a w dalszej perspektywie może pozytywnie wpłynąć na lokalny rynek pracy. Obecnie obserwuje się tendencje wielu firm do unowocześniania poprzez wprowadzanie systemów automatycznych, co ma służyć kontroli i poprawie jakości produkowanych towarów lub oferowanych usług. Również coraz więcej rodzin dbających o wygodę i bezpieczeństwo decyduje się na zakładanie inteligentnych systemów we własnych domach i mieszkaniach. Automatyka to nieunikniona przyszłość dlatego już dziś należy kształcić specjalistów w tej dziedzinie. Proponowana praktyka zawodowa odpowiada  potrzebom pracodawców, co potwierdza firma ELTEKO (bydgoska firma działająca w zakresie automatyki przemysłowej). Przygotuje również beneficjentów do otwierania własnych firm czy małych przedsiębiorstw w przyszłości.


opracowała: Kamila Erdmańska

Ankieta rekrutacyjna

REGULAMIN UCZESTNICTWA W PROJEKCIE

REGULAMIN UCZESTNICTWA W PROJEKCIE
„Od ucznia do fachowca – europejska droga do kariery”


I. POSTANOWIENIA OGÓLNE

Niniejszy Regulamin określa warunki uczestnictwa w projekcie „Od ucznia do fachowca – europejska droga do kariery” współfinansowanym ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego i Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki  pt: „Staże i praktyki zagraniczne dla osób kształcących się i szkolących zawodowo”
1. Projekt realizowany jest realizowany przez Zespół Szkół nr 12 od 1 września 2013 roku do28 lutego 2015 roku.
2. Projektem objętych będzie  45 uczniów (klas III i IV) Technikum Elektryczno-Energetycznego przy Zespole Szkół nr 12 im. Jana III Sobieskiego w Bydgoszczy.
3. Wsparcie oferowane w ramach projektu obejmuje:

- transport;
- organizację praktyki zawodowej;
- przygotowanie językowo-kulturowo-pedagogiczne;
- ubezpieczenie;
- wyżywienie;
- noclegi;
- organizację czasu wolnego;
- wycieczki zawodowe i kulturowe.

 

Czytaj więcej: REGULAMIN UCZESTNICTWA W...

Więcej artykułów…

 images

 

 

670 latbyd

el12